pondělí 2. května 2011

Dioptrie, dioptrie a ještě jednou dioptrie...


Že Joník i Jolanka mají brýle,není žádná novinka, ale že jím dioptrie neustále přibývají mne čím dál více zaráží :-(.

Joník už je na +6 a +7,25 Začínali jsme tuším někde na 5? to mu byl rok a půl, nechodil, a ujížděla mu očka. Brýlky mu napravily šilhání, ale jinak se stále přidává a přidává, i přestože dr. hlásila že se to s věkem lepší, že jak mu poroste hlava budou se dioptrie zmenšovat, je to už více jak rok a půl a pořád to jde opačným směrem.

Joly dostala brýlky v Listopadu 2010, začalo jí ujíždět oko, něco málo jí naměřili atak dostala poloviční hodnoty(2 a 2,5) jen proto aby očka nebyla v křeči a nezačla trvale šilhat. No dneska má dioptrie v plné výši tedy +4 a +5 s cilindrem 180°. No a už musí mít brýlky stále. Tudíš dostala předpis na celé brýlky. Vybrala si fialové.

Jasně dneska jsou brýle modním doplňkem, případně pokud jim budou vadit můžou mít čočky, ale i tak je mi to líto.

PS: konečně jsme pochopila jak teda vidí špatně, mají dle zprávy hypermetropii tudíž to co mají blízko mají rozmazané a to co daleko to vidí. Já si celou dobu myslela, že to znamená že nevidí do dálky.

5 komentářů:

Krista řekl(a)...

Ahoj Peg, naší Markétce bylo v 18 měsících naměřeno dioptrií +5, o rok později jich už měla +7. Naštěstí nešilhá. Prý je to netypický průběh, většínou se ty plusové dioptrie postupně zmenšují. Důležité je, aby dítka opravdu nosila brýle pořád, bo jinak by mohl vzniknout zmatek v hlavě - vidění se u nich stále ještě vyvíjí. Ondra měl dioptrie vždy na hraně, ale teď se to lepší.

Iva řekl(a)...

Ahoj Peg,je mi jasný, že tě to mrzí, ale podle toho, jak to popisuješ si myslím, že lékař postupoval správně.Vytrvej a uděláš pro své děti velké dobro. Teď tě to děsí, ale v dospělosti by tě to mrzelo ještě víc. Pokud bys měla pochybnosti,tak se ozvi, dám ti kontakt na fakt dobrou dětskou oční doktorku v Praze. Mimochodem, tahle vada je prý znakem vyšší inteligence.

Peguš řekl(a)...

Ivo, díky. I za nabídku dr. já jsem s tou naší dost spokojená, nezpochybnuji její závěry, jen se jí budu muset zeptat proč je to jinak než obvykle, nebo zda je to tak obvyklé.

Amelie řekl(a)...

Slušivé brýlečky! Krásná fotka.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Peg, je to dlouho cos napsala tento dotaz do diskuze, ale já si ho přečetla až nyní a mám s dcerou podobný problém. Ve dvou letech jí ujíždělo očko a tak jsme šli na oční a naměřili jí plus 2, plus 3 dioptrie a cylindr. Také nám dr říkala, že jak poroste budou se dioptrie snižovat a ve 4 letech jí naměřili plus 3 a plus 4,5. Takže to taky nechápu. Ptala jsem se dr jak je to možné a prý to někdy jde opačným směrem, to mě fakt potěšilo. Co u vás jak to vypadá a co ti řekla dr, bude se to někdy zlepšovat? Kdyžtak mi napiš na mejla s.princezna@seznam.cz
Iveta