středa 25. března 2009

365 - den 218.


Chleba. Opět mi to nedalo a pekla jsem. Tentokrát výborný ořechový chleba.

Dnes jsem se ráno probrala a první mi blesklo hlavou, dneska nic nemám můžu dál spát. Po půl hodině mi něco blesklo hlavou podruhé. Silvie jede do Prahy, už tu je a já ležím, musím vstávat. No takže jsem se ve spěchu oblékla, zabalila Jojata a vyrazili jsme.

Se Silvinkou jsme se sešly kolem půl desáte a šly hledat obchod do kterého ona měla poukazku na jedny džíny v hodnotě 3000-9000tis. No prolezly jsme celou pasáž Lucerna, aby jsme po půl hodině zjistily, že jsme obchod minuly hned u vchodu do pasáže.

Pak si teda Silvie začla vybírat ty rifle. No popravdě móda to byla italská, zvlášní a hlavně na první pohled pro hodně hubené lidi. Nicméně pár hezkých kousku se tam našlo, jenže problém byl že měli jen velikosti pro liliputy... Po dlouhém zkoušení a hledání si vybrala myslím krásné jakože zahradníky, no měly jen jakoby kšandy. Pak nám moc milý pan prodavač prozradil, že stejné si tam nedávno koupila Aneta Langerová. No cena na nich byla 5940 tuším. Když jsme vyšly ven docela jsme se rozesmály, neb na můj dotaz " zvedlo se ti hodně sebevědomí v omto obchodě" Silvie odpověděla "úžasně" No prostě šlo o jeden z obchodů kde propagují vychrtlé anorektičky...

Pak jsme došly do Paládia prolezly hračky a C&A a koupili si ještě aspoň tričko hezky stejné sesterské. No a po limonádě a pokecu jsem Silvinku doprovodila k Hlavnímu Nádraží a nechla jí napospas ceště do OVA.

Já pak ještě rychle běžela do divadla Viola pro vstupenky a oni mají až od 16:00. :-( Pak jsem si vyzkoušela jízdu nenízkopodlažní tramvají s dvojčatovým kočárem, naštěstí jsem vždy ulovila nějakého mladíka a požádala o pomoc.

Pak domů pro lejstra a jízda na FU(detašované vyjímečně k nám do Unhoště) s přiznáním, odtud opět domů pro chybějící lejstro, pak zase na úřad s lejstrem, pak pro Any do školky a dovést jí na flétnu a zpět jí naštěstí vzala Katka s Terezkou. Teď tu doma sedím a koukám do blba neb jsem hotovka a to mne ještě čeká koupací maraton. Už se těším až budou všichni v postýlkách a já na pohovce.

Doplňuji recept na chléb.

na jeden bochník o hmotnosti cca 850g
350ml vlažné vody
1kostka nebo 1 1/2 sáčku sušeného droždí
2 lžičky soli (dala jsem 2,5 poprvé mi přišel málo slaný)
350g pšeničné hladké nebopolohrubé mouky
150g jemných ovesných vloček
200g vlašských ořechů (dala jsem mín a byl to dostačující)

postup.
do mísy dáme droždí sůl med a vodu a rozmícháme. Smícháme mouku s vločkami a nahrubo nasekanými ořechy. Směs přidáme k do mísy a těsto dukladně prohněteme. Přikryjeme utěrkou a necháme na telém místě asi 30minut kynout. Potom ještě jednou krátce prohněteme. Z těsta zformujeme bochník položíme na pečící papír na plech přikryjeme a necháme ještě 15 minut kynout. Dáme péci a nezapomeneme na žáruvzdornou misku s vodou.
Pečeme při 180°C(horkovzduch) 30-35 minut.

3 komentářů:

K. řekl(a)...

pěknej chleba. Také jsem si dnes pohrávala s myšlenkou upéct chleba v troubě(těsto v pekárně). Jaký je recept?

Anonymní řekl(a)...

Taky bych ráda receptík. Prosím, prosím.
Jana_k

Petra Jandová řekl(a)...

Chleba vypadá náramně dobře :).